În conformitate cu Regulamentul cu privire la ocuparea funcţiei publice vacante prin concurs
aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 201 din 11 martie 2009, Judecătoria Bălţi anunţă
concurs pentru ocuparea funcţiei publice vacante de: specialist Secția generalizare,
sistematizare, monitorizare a practicii judiciare și relații cu publicul (sediul central)
I. Condiţiile de bază pentru participare la concurs:
La funcţiile publice vacante poate candida persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
- deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- dispune de capacitatea deplină de exerciţiu;
- nu a împlinit vârsta necesară obţinerii dreptului la pensie pentru limită de vârstă;
- este aptă din punct de vedere al sănătăţii;
- are studiile necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
- nu are antecedente penale nestinse;
- nu este privată de dreptul de a ocupa funcţii publice;
- cunoaşte limba de stat;
- îndeplineşte cerinţele specifice pentru ocuparea funcţiei.
II. Persoanele interesate urmează să depună personal Dosarul de concurs, care
conţine:
- formularul de participare;
- copia buletinului de identitate;
- copia diplomei de studii şi suplimentul la diplomă1;
- copiile certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi/sau de
specializare;
- documentele de evidenţă militară – pentru recruţi şi rezervişti;
- cazierul judiciar;
- certificat medical.
NOTĂ:
Copiile documentelor prezentate pot fi autentificate de notar sau se prezintă împreună cu
documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.
1Candidaţii care deţin acte de studii eliberate de instituţiile de învăţământ acreditate în
ţara de provenienţă urmează să prezinte Certificatul de recunoaştere şi echivalare, act
eliberat de către Ministerul Educaţiei.
III. Termenul de depunere a documentelor pentru participare la concurs – 28.02.2023, ora
17:00
1. Sarcinile de bază ale funcţiei publice:
1. Asigurarea procesului de sistematizare a dosarelor pe categorii și generalizare a practicii
judiciare.
2. Întocmirea notelor informative privind dosarele parvenite de la instanțele ierarhic superioare;
3. Elaborarea răspunsurilor la scrisori, reclamații, petițiile abordează subiecte din domeniul
său de competenţă.
2. Cerinţele specifice pentru ocuparea funcţiei publice:
- studii superioare de specialitate;
- cunoaşterea legislaţiei în domeniu;
- cunoaşterea limbii de stat;
- abilităţi de utilizare a computerului.
IV. Bibliografia concursului:
1. Constituţia Republicii Moldova;
2. Acte legislative specific domeniului de specialitate:
- Codul de procedură civilă al Republicii Moldovadin 30.05.2003;
- Codul civil al RM;
- Codul Muncii al RM;
- Codul Familiei al RM;
- Codul Penal al RM;
- Codul de procedură penală al RM;
- Codul contravențional al RM;
- Codul de Executare al RM;
- Legea nr. 514-XIII din 06 iulie 1995 privind organizarea judecătorească;
- Legea nr. 190-XIII din 19.07.1994 cu privire la petiționare;
3. Acte legislative specific domeniului serviciului public:
Legea nr. 158-XVI din 04.07.2008 cu privire la funcţia publică şi statutul
funcţionarului public;
Legea nr. 25-XVI din 22.02.2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
Legea nr. 16-XVI din 15.02.2008 cu privire la conflictul de interese;
Legea nr. 271-XVI din 18.12.2008 privind verificarea titularilor şi a candidaţilor la
funcţii publice;
Pentru informaţii suplimentare:
Telefon de contact: 0231 60782.
Adresa poştală: mun. Bălţi, str. Hotinului 43.
Persoana de contact:
Mușac Irina, Șef Serviciul resurse umane